Lassan ruha nélkül járnak a magyarok
A válság a ruházati cikkek forgalmán is erősen meglátszott a 2011. évben. A vásárlási szokások átalakulóban vannak: egyre kevesebben vásárolnak egyre ritkábban, és főként az akciókat keresik.
A válság a ruházati cikkek forgalmán is erősen meglátszott a 2011. évben. A vásárlási szokások átalakulóban vannak: egyre kevesebben vásárolnak egyre ritkábban, és főként az akciókat keresik.
Mélyponton a vásárlási hajlandóság a GfK Hungária felmérése szerint, mivel a családok többsége reáljövedelmének csökkenésére számít.
Az alapellátásban dolgozó orvosok munkájukban magányosnak érzik magukat, és hiányolják a szakmai irányítást, támogatást. Az elvárásokat túlzónak érzik, hiszen egyszerre kell orvosként és menedzserként helytállniuk - derült ki a GfK Hungária háziorvosi praxisok körében végzett felmérésének eredményéből, melyet az InfoRádió tett közé.
Az orvosok már az idén kedvező változásokban bíznak az egészségügyben, a lakosság kétharmada viszont továbbra is úgy véli, saját magának kell a legtöbbet tennie egészsége érdekében - ez derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szinapszis Kft. felméréséből.
A trafiktörvény jelenlegi formájában akár 15 ezer munkahely megszűnéséhez is vezethet a kiskereskedelemben, az új rendszer a feketekereskedelem újólagos bővülését, a költségvetés bevételeinek csökkenését is eredményezheti a GfK Hungária Piackutató Intézet szerint.
A kereskedők egyre kevesebb akciós újságot jelentetnek meg, ezekben viszont egyre több terméket hirdetnek, az akciós élelmiszerkategóriák sorát az italok, ezen belül is a borok vezetik a GfK Hungária szerdán publikált felmérése szerint.
Az elmúlt években számos közösségi finanszírozási kezdeményezés jelent meg a világhálón, és ettől a héttől újabb konstrukcióval ismerkedhetnek a magyar felhasználók. A crowdfunding, vagyis a közösségi finanszírozás elindítását néhány napon belül több szolgáltató is bejelentette.
A GfK piackutató intézet felmérése szerint tovább romlott a fogyasztói hangulat Magyarországon, ezt jelzi a GfK komplex fogyasztói bizalmi indexe (FBI), amely 13 ponttal 117,5 pontra csökkent decemberre a szeptemberi felméréshez képest - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet pénteken.
Magyarországon közel egymillió okostelefon-használó van - közölte a Gfk Hungária piackutató kedden.
A magyar háztartások vásárlási adatai alapján az egy főre eső fogyasztás kenyérből 50 kilogramm, kifliből 60 darab, zsemléből pedig 150 darab volt 2010-ben, kenyeret a háztartások egy év alatt 67 alkalommal vettek, vagyis nagyjából ötnaponta - közölte a Gfk Hungária piackutató pénteken.
A lakosság és az orvosok egyaránt úgy gondolják, egyre romló gazdasági feltételek között fog működni az egészségügy – derült ki a GfK Hungária és a Szinapszis közös Egészségügyi Bizalom Indexének aktuális eredményeiből. Míg az orvosok töbsége alig lát lehetőséget saját helyzete javítására, a lakosság egyre inkább hajlandó költeni magánorvoslásra.
A GfK komplex fogyasztói bizalom index (FBI) szeptemberben erőteljesen - 24 ponttal - csökkent az előző negyedévhez képest, jelenlegi értéke 130 pont, közelít a 2008. decemberi értékhez - áll a GfK Hungária kedden közölt felmérésében.
A GfK Hungária az elmúlt évek adatai alapján arra számít, hogy augusztusban, az iskolakezdés előtt a hipermarketek és irodaszerboltok idén is a többszörösét adják el az írószereknek az előző hónapokhoz képest. A nyár utolsó hónapjában fogy a legtöbb sportruházati termék és notebook is. Egy másik felmérés szerint az emberek többsége szerint csupán tízezer forint lenne a reális iskolakezdési költség.
A lakosság 42 százaléka különálló boltokban vásárol, a vásárlók negyede a városszéli bevásárlóközpontokat választja, hatoduk pedig a belvárosi plázákba jár vásárolni - derül ki a GfK Hungária bevásárlóközpontokról szóló felmérésének eredményéből.
Minden harmadik magyar munkavállaló hajlandó más országba költözni egy jobb állásért - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet a nemzetközi alkalmazotti elkötelezettségre vonatkozó felmérés eredményét szerdán.
Romlott az orvosok és a lakosság egészségügyről alkotott véleménye, már a következő öt évre sem várnak jelentős javulást - összegezte a GFK Hungária és a Szinapszis közös kutatásának eredményét a pénteki Magyar Nemzet.
Az orvosok és a lakosság véleménye is romlott a hazai egészségügyről, és már az előttünk álló öt évre sem várnak jelentős javulást. Elsősorban terveket és ötleteket látnak, a megvalósítást nem tapasztalják. Ezzel szemben jelentős forráskivonást észlelnek. A lakosság az egészségügy helyzetének romlását érzékelve egyre inkább úgy gondolja, hogy érdemes a saját egészsége fenntartására és fejlesztésére többet fordítani – mutat rá a GfK Hungária és a Szinapszis legfrissebb közös kutatása.
A sportcipők, a sportruházat és sportfelszerelések piacán folyamatos a növekedés, cipőt ráadásul nagyjából egyforma arányban vásárolnak a nők és a férfiak. A tavaszi szezon beköszöntével a sportolni vágyók nagyon figyelik a sportáruházak akcióit - idézi a GfK Hungáriát az inforadio.hu.
A pénzügyi válság alapjaiban változtatta meg a magyarok véleményét a hitelekről: kevesebben vásárolnának hitelből, mint korábban, de a megtakarítások vásárlással való felélését is kisebb arányban tervezik – derül ki a GfK Csoport felméréséből.
A gazdasági válság hatására árérzékenyebbé és tudatosabbá váltak a magyar vásárlók, akik ugyanakkor az elmúlt évekhez képest kevesebbszer mennek vásárolni – állapította meg a GfK Hungária Háztartáspanel kutatása.